Teraz armatorzy w szybkim tempie pragną zwiększyć ilość przewozową, a tym samym idą na wojnę pomiędzy sobą.

Największy kontenerowiec świata (19,000 TEU) powstający na zlecenie China Shipping Container Lines (CSCL), oddany bedzie w ręce nowych właścicieli już w listopadzie.  , dlatego jego zorganizowania nie pożąda podjąć się byle kto, ale pomóc w jego realizacji zdoła wyłącznie profesjonalna spedycja transportowa.

Olbrzym usunie w cień obecnych rekordzistów: Mary Maersk i Marie Maersk,Maersk Mc-Kinney Moller(18, 270 TEU).

Chiński armator nie zaprzestanie jednak na pojedynczym okazie nowego olbrzyma. Jednocześnie z nim w Hyundai Heavy Industries realizowane są kolejne 4 kontenerowce o takich samych parametrach. Ich długość to 400m, wysokość 30,5m, a szerokość 58,6m.

Początkowo jednostki miały być nieco mniejsze (18,400 TEU), jednakże CSL biorąc pod uwagę przewóz dodatkowych 600 kontenerów, wystąpiło do stoczni o przyrost wymiaru do 19,000 TEU.

Kontenerowce te będą napędzane elektronicznie nastawnym sercem o mocy 77, 200 KM oraz dwoma układami uzdatniania wody EcoBallast. Specjalna konstrukcja głównego silnika zezwoli zminimalizować zużycie paliwa, ograniczyć głośność, drgania oraz produkcję dwutlenku węgla.

System EcoBallast, korzystający promienie ultrafioletowe, zezwoli wszak klarować ponad 3,000 m3 wody morskiej , oczyszczając i sterylizując bakterie i plankton większy niż 50µm.

Oddanie kolejnych 4 kontenerowców przewiduje się na lata 2015-2016.