Jakie znaczenie ma kryzys kontenerowy na dochody aliansu Maersk

Ostatnie miesiące to nadzwyczaj trudna sytuacja w przypadku branży transportu morskiego. Opłaty za fracht cały czas się zmniejszają, i na razie nic nie wskazuje na to, żeby sytuacja miała ulec radykalnej poprawie. Na taki stan rzeczy nałożyły się różne przyczyny. Nade wszystkim znacznie spowolniła gospodarka w Chinach, a dodatkowo na oceanach jest aktualnie naprawdę spora nadpodaż statków, co również ma spory wpływ na tak wyniszczającą wojnę na ceny. Budowa teraz oddawanych statków zaczynała się przed kilku laty, gdy rynek był w doskonałej formie. Największa liczba wodowanych jednostek zbiegła się z początkiem światowego kryzysu, i nagle okazało się, że duża ich część zwyczajnie nie ma co wozić. Rzecz jasna tego typu sytuacja ma duży wpływ na ogólną kondycję firm z branży transportowej. Większość z nich notuje znacznie mniejsze zyski, a niektórzy z armatorów mają wręcz pewne straty. Wszystko to narzuca podejmowanie radykalnych działań w celu ograniczenia kosztów, firmy zaczynają tu szukać różnych sposobów na to, aby pomimo kryzysu funkcjonować na odpowiednim poziomie.

Jakie znaczenie ma kryzys kontenerowy na przychody aliansu MaerskKryzys dotknął także nawet liderów z branży, co doskonale zobaczyć można na przykładzie firmy Maersk Group. W pierwszym kwartale obecnego roku miała ona tylko 224 mln dolarów zysku, co naprawdę jest niewiele w porównaniu z poprzednim rokiem, gdy było to miliard sześćset milionów. Spadek przychodów wystąpił przy prawie wszystkich spółkach duńskiego giganta, poza Damco, Maersk Drilling i Maersk Tankers. W przypadku Maersk Transport duży wpływ na rentowność tej spółki ma naprawdę niski poziom cen ropy, co spowodowało bardzo duży popyt na nią. Za to największy przewoźnik kontenerowy, czyli Maersk Line miał w obecnym kwartale tylko 37 milionów zysku. Rok temu było to aż 714 milionów, więc różnica jest rzeczywiście ogromna. Jak jednak niedawno powiedział Nils S. Andersen, prezes Maersk Group, firma jest dość usatysfakcjonowana z osiąganych w tym roku wyników. Pomimo bardzo trudnej sytuacji udało się wygenerować zyski w wysokości ponad dwustu milionów, w szczególności cieszy utrzymanie przez Maersk Line pierwszego miejsca w żegludze kontenerowej.
.