Nowe projekty inwestycyjne w porcie w Szczecinie

Szczecin przez swoje położenie jest niejako bramą na Bałtyk dla sąsiednich państw. Położony jest w bardzo dobrym miejscu, na głównej trasie pomiędzy południem Europy a Skandynawią, przez co ma doskonałe warunki do tego, żeby zdobyć mocną pozycję wśród konkurencji. I dobrze to wykorzystuje, gdyż ze szczecińskiego portu prawie codziennie wypływają różne jednostki do Rosji i krajów skandynawskich, a oprócz tego obsługuje on feedery między największymi, międzynarodowymi portami, takimi jak na przykład Gdańskiem, Rotterdamem czy Hamburgiem. Od całkiem niedawna połączeniowa lista jeszcze się powiększyła, ponieważ dołączyły do niej kontenerowe połączenia armatora Tschudi Logistics AS do kolejnych kilku portów na terenie Europy. Szczeciński port na dzień dzisiejszy może obsługiwać praktycznie większość towarów, które transportuje się morzem, poza kontenerami i typową drobnicą będą to także produkty niebezpieczne i wielkogabarytowe. Na wyposażeniu portu można znaleźć szereg profesjonalnych urządzeń, pozwalających na sprawną i szybką obsługę przypływających jednostek.

Władze portu cały czas prowadzą inwestycje, czego efektem są coraz to nowe zakończone sukcesem projekty. Zupełnie niedawno ich lista powiększyła się o kolejną dwójkę, to znaczy oddanie do użytku pojemnego placu na składowanie kontenerów i montaż dźwigu do rozładunków. Pierwsza z inwestycji została wyceniona na 65 milionów, dzięki temu, że została wykonana można będzie gromadzić dwukrotnie więcej klasycznych kontenerów niż do tej pory.

Nowe projekty inwestycyjne w porcie w SzczecinieCałkowita powierzchnia oddanego placu to 15 tysięcy metrów kwadratowych, oprócz tego na potrzeby jego funkcjonowania zakupiono jeszcze wozy kontenerowe, ciągniki i naczepy. Niezwykle użyteczny w czasie bieżących prac będzie kolejny nabytek, czyli 40-metrowy dźwig przeładunkowy. Jeżeli pracuje samodzielnie jego udźwig to 100 ton, a w zespole ze swoim bratem bliźniakiem zwiększy się do 150 ton. Bardzo dużą zaletą tego dźwigu jest jego mobilność poruszania się, przede wszystkim będzie dedykowany do obsługiwania kontenerów oraz cięższych towarów, przykładowo takich jak metalowe konstrukcje czy kamienne bloki. Jeżeli nie będzie dużych problemów z instalacją oraz końcowym odbiorem, to zacznie on regularną pracę już w styczniu.