Spore zainteresowanie kupnem armatora z Singapuru NOL

Kryzys, jaki obecnie panuje na rynku transportu morskiego można zauważyć na kilku płaszczyznach. Przyczynił się przede wszystkim się do znacznych obniżek stawek, przez co rentowność dużej części połączeń stała się mocno dyskusyjna. Dodatkowo sprawił, że zastopowanych zostało wiele zaczętych inwestycji, w tym największy obecnie zakup na rynku morskich armatorów. Sprawa ta dotyczy zakupu singapurskiej firmy Neptune Orient Lines, jaka jest obecnie wystawiona na sprzedaż przez aktualnego jej właściciela. Ten singapurski armator swoje początki miał w latach siedemdziesiątych i przez minione kilka dekad dorobił się miana największego kontenerowego przewoźnika w południowo-wschodniej Azji. To właśnie dzięki obecności NOL międzynarodowe znaczenie zyskał sam Singapur. Dzięki rozsądnym decyzjom port ten zyskał status globalnego centrum przeładunków, i aktualnie jest jednym z głównych portów w tamtym regionie. Lecz poprzednie lata to duża obniżka rentowności, przez ten czas firma NOL zanotowała aż 1,2 miliarda straty.

Tym singapurskim przewoźnikiem od jakiegoś czasu bardzo mocno jest zainteresowane duże konsorcjum z Francji CMA CGM. Przez ten zakup Francuzi chcieliby ugruntować trzecią pozycję na światowym rynku kontenerowym i jeszcze lepiej konkurować z dwoma największymi firmami. Na dzień dzisiejszy udziały Francuzów są na poziomie 9 procent, zakupienie NOL dałoby następne trzy procenty. CMA CGM przygotowało już pierwszą ofertę sfinalizowania transakcji, ale jak twierdzą specjaliści raczej nie ma co liczyć na zakończenie sprawy w najbliższym czasie.Spore zainteresowanie kupnem armatora z Singapuru NOL NOL zostało wycenione na blisko dwa miliardy dolarów, lecz obecny kryzys na rynku raczej nie sprzyja tak dużym inwestycjom, a z kolei obecni właściciele nie chcą się pozbywać udziałów za zbyt niską kwotę. Póki co przedstawiciele obu firm nie chcieli komentować tych wiadomości, jednak wiadomo, że negocjacje bez przerwy są prowadzone i zaszły już dość daleko. W grze znajduje się jeszcze Moeller-Maersk, który także prowadzi rozmowy z udziałowcami sprzedawanej firmy, lecz póki co wszystko wygląda na to, że Francuzi są bliżej dokonania zakupu.